63 kvadratmeter i vitt

lördag 31 december 2011

årskrönika 2011




Januari

Året började hemma i flickrummet. Jag räknade ner dagarna tills jag äntligen skulle få nyckeln till min första lägenhet. Januari kändes som en evighet och jag bodde mest i flyttkartonger.



Februari

Så blev det äntligen den 11:e februari och flyttlasset gick så fort att målarna var klara med golven. In flög jag med alla mina saker och jag fyllde ganska så fort upp 37 kvadratmeter.



Mars

I mars stod det ganska så still. Loppisarna vaknade sakta men säkert efter sin vinterdvala och jag fortsatte att pyssla med allt i lägenheten. Njöt av att äntligen få ha sitt eget.



April

Jag fann något jag letat efter väldigt länge. Ett par franska änglavingar. Kärleken till de danska loppmarknaderna växte fram och nu är det nästan ett måste att åka varje gång det är bella center eller forum som arrangerar loppmarknad.



Maj

I maj kom våren , ja nästan sommaren. Det blev kanonvarmt och jag njöt av allt det vita. Många tycker att de är stelt och kallt med så mycket vitt, men jag känner bara lugn! I maj fanns här ungefär 5 hortensior på 37 kvadrat! Det är ganska bra jobbat om ni frågar mig.



Juni

I juni tog min fina syster studenten, midsommar regnade bort och jag planerade inför den kommande tågluff jag skulle göra. Nervositeten kom krypande och lägenheten kom i andra hand då kvalitetstid men familjen och Markus kändes mer viktigt.



Juli

I juli spenderades bara en vecka hemma och sen begav jag mig ut på min livs resa. 5 veckor i Europa! Amsterdam-Bryssel-Paris-Dijon-Lyon-Orbetello-Rom-Venedig-Pivka-Selce.
En fantastisk resa som jag aldrig kommer glömma! Fast det var väldigt skönt att komma hem efter 35 dagar och sova i sin egna säng!



Augusti

Dagen efter det att jag kommit hem kom Nina och Maria-Isabel hem till mig för att göra ett reportage. Mitt första hemma reportage och hjärtat slog snabbare än vanligt och jag var jättenervös. Alla bilder blev så fina! Åter tack Nina och Maria-Isabel!!! Bilden är lånad av Maria-isabel!




September

Hösten har nog aldrig varit vackrare. Graderna låg på ca 17 grader och det kändes som sommar.
Jag bara njöt av den vackra naturen. För det är på våren och hösten som jag mår som bäst!



Oktober

I oktober hade hortensian ute i buskarna fortfarande inte vissnat helt och hållet. De hade bara fått sådär underbara höstiga färger. I oktober kom även Ninas och Maria-Isabels bok ut vilket gjorde att jag fick så mycket inspiration så att jag knappt visste vart jag skulle göra av den!!



November

I november var allt grått och tråkigt utanför. Plusgrader och regn är det jag kommer ihåg från denna månad. Fast inne hos mig lyckades det ändå finnas ljus kvar tack vare allt det vita!



December

Mitt fina tv-skåp kom med Lene från Butik Sophie och satte pricken över i:et i mitt kombinerade sovrum/vardagsrum. Lägenheten har varit överfylld utav hyacinter, granar och mossa!

Nu önskar jag er alla ett härligt gott nytt år! Jag hoppas att det nya året blir lika bra som det här. Jag kan ju passa på att avslöja att nästa år kommer det att ske två stora förändringar.

Nr 1 - Jag kommer att flytta ihop med min pojkvän i hand 63 kvadratmeter stora lägenhet. Det blir vita golv där med och all inredning följer med. Oroa er inte. Jag tänker inte ha en massa ikeamöbler utan jag ska fortsätta med min stil.
Nr 2 - Någon gång under början av nästa år kommer jag att öppna webshop. Mer om det får ni höra på det nya året!

Tack till er alla som följer min blogg! Jag hoppas att ni följer med till 2012!
Kram Amelie

3 kommentarer:

  1. Ett härligt år:)
    och massa spännade saker som händer 2012 ser vi fram emot......

    Nu ÖNSKAR JAG DIG ETT GOTT NYTT ÅR så syns vi igen 2012!
    Varmaste kramen
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Du har nog de vackraste 37 kvadratmeter av hem som jag sett, ljuvliga bilder :)
    Jag önskar dig lycka och framgång år 2012!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Helt underbara 37 kvm!
    Härlig årskavalkad!

    Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR med framgång och lycka!
    Nyårskram Tina

    SvaraRadera

söta kommentarer