63 kvadratmeter i vitt

fredag 1 juni 2012

liljekonvaljer o en söt kopp





Det luktar så gott i hela lägenheten av liljekonvaljerna. Hur kan en blomma lukta så gott??
Den lilla muggen på bilden hittade jag på loppis för någon helg sedan. Tyckte att guldet och den blåa färgen passade så fint tillsammans. Den kostade mig hela 5 kr och de var den värd.

Så var det helg igen och jag tänkte kanske kanske bege mig till Köpenhamn för att gå på mässa. Vi får se hur jag känner imorgon när jag vaknar. Köpenhamn ligger ju bara 1h o 40 min härifrån så jag kan ta det beslutet imorgon. Vad ska ni hitta på? 
Kramar Amelie

8 kommentarer:

  1. Ja visst luktar det gott! Skolavslutning... Jag plockade en stor bukett igår. Va härligt det låter att bo så nära Danmark. Själv ska jag bara ta det lugnt i helgen och vila. Det är så mycket man ska hinna med nu på försommaren så man får ta det lugnt och njuta när det blir en lucka.
    Jag har en utlottning på min blogg nu, titta gärna in!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Amelie! Det doftar ljuvligt med liljekonvaljer. Känner doften ända hit!:)) nästan...
    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Ooohhh Amelie,
    Sooo beautiful those little flowers

    SvaraRadera
  4. Ja äntligen är det liljekonvalj tider, det är en doft som väcker så många minnen. Det var en söt och billig kopp du hittat, jag försökte läsa vad som står på den...
    Önskar att Sverige var kortare och tjockare, jag vill också ha Köpenhamn så nära...
    Ha en fin helg!
    /Cia

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert känner doften ända hit!
    ha en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  6. Jättefint tycker jag också, men snälla vad står det på koppen???? Dem är dativform av der(best. artikel maskulinum) ung. ämnad åt, men sen??? Vad står före -herrn? Vad för slags herre ska dricka ur denna kopp undrar en gammal tyskafröken.....

    SvaraRadera
  7. Vilken söt kopp!:)) Ja...Köpenhamn låter ju inte fel men här är det trädgårdsarbete soom gäller;)))

    Kram fina och fin start på veckan:))

    kråke

    SvaraRadera
  8. nice to discover your blog! @nne

    SvaraRadera

söta kommentarer